Bliv Købmand – KFI støtter stor kampagne

Branchen har løbende brug for nye købmænd, og mange steder i landet er der problemer med at få medarbejdere som følge af den historisk lave ledighed. Samtidig ønsker de frie købmænd at italesætte, at arbejdet i dagligvarehandlen er værdifuldt. Det er job, der de seneste to år har vist sig som en del af den samfundskritiske infrastruktur. Købmændene og medarbejderne i butikkerne er hverdagens helte.

Med DSK, De Samvirkede Købmænd, som tovholder indleder de frie købmænd derfor nu en stor kampagne, der skal løfte købmændenes image og medvirke til, at antallet af ansøgere til job i dagligvarehandlen bliver større.

Kampagne i to spor Kampagnen kører i to spor: Et image-spor, der skal løfte dagligvarehandlens anseelse, jobbet som købmand og i det hele taget det at arbejde i en dagligvarebutik. Det andet spor handler direkte om rekruttering og skal øge antallet af personer, der her lyst til at vælge en karriere købmandsfaget.

Kampagnen kører under overskrifter som ”Det handler om mere end at handle ind” indledes i dag med helsidesannoncer i dagblade og ugeaviser, biografreklamer og indslag på de sociale medier som Facebook, LindedIn, Tik-Tok, YouTube og Instagram. I forbindelse med kampagnen er der produceret en hjemmeside: www.dinlokalekøbmand.nu, som kan guide de unge videre til de enkelte kæder og deres job og karrieremuligheder.

Bag kampagnen står også REMA 1000, MENY, SPAR, Min Købmand, Let-Køb, Løvbjerg og ABC Lavpris. KFI Erhvervsdrivende Fond, har støttet kampagnen med et millionbeløb.

Flere nyheder fra KFI

  • Alle nyheder
  • Andet
  • Ejendomme
  • Finans
  • Klima & Miljø
  • Uddelinger
Andet

KFI Erhvervsdrivende Fond styrker deres profil med ny kommunikationschef

Det bliver en erfaren profil, der fremover skal lede kommunikationsindsatsen hos KFI Erhvervsdrivende Fond. Således kan fonden annoncere Mette Gylling Petersen som ny kommunikationschef.

Læs mere
Klima & Miljø

KFI vil arbejde for at få flere kvinder blandt landets selvstændige købmænd

KFI og Tænketanken EQUALIS er gået sammen om et ambitiøst projekt, der i tæt samarbejde med branchen på sigt skal skabe større kønsdiversitet blandt landets ...

Læs mere
Klima & Miljø

PM KFI Bevilling

Dagligvarebranchen er god til at inkludere medarbejdere med funktions- nedsættelser: Nyt forskningsprojekt vil undersøge, hvad de gør rigtigt…

Læs hele nyheden her

...
Læs mere

Georgrafisk spredning efter værdi

Vi ejer og administrerer 162 ejendomme med 391.000m² udlejningsareal og ca. 1.100 lejemål.

I størstedelen af ejendommene er der mindst et lejemål med en dagligvareforretning, og KFI er i alt udlejer til ca. 150 dagligvarebutikker, heraf godt 100 selvstændige købmænd.

KFI er den største uafhængige udlejer til danskdagligvarehandel.

John Wagner

Bestyrelsesmedlem

Ledelseserhverv

Adm. direktør for DSK 1995-2023. Best.fmd. Fonden af 1. oktober 1959. Næstfmd. VANA – dansk emballageansvar. Best.medl.: Dansk Selskab for Virksomhedsledelse. Medlem af Advisory Board Stop Spild af Mad, Madkulturen og Aveny-T.

Særlige erfaringer og kompetencer

Sagkyndig dommer i Sø- og Handelsretten (markedsføring og konkurrenceret). Tidligere medlem af en række udvalg og kommissioner på det erhvervspolitiske område og generalsekretær for Det konservative Folkeparti, politisk redaktør på Jyllands-Posten, Weekendavisen, Børsens Nyhedsmagasin og Berlingske samt medlem af DR’s bestyrelse.

Jesper Eigen Møller

Bestyrelsesmedlem

Ledelseserhverv

Fmd. Den Nationale Storebæltskomité, Thornæs Destilleri A/S, Entrepreneurship Denmark, Linkfire A/S og Konsolidator A/S. 

Særlige erfaringer og kompetencer

Erfaring indenfor bestyrelsesarbejde, ledelse, markedsføring og salg af dagligvarer. Tidl. direktør hos Coca-Cola, ISS og Toms Gruppen. Tidligere fmd. for Dansk Industri. Tidl. næstfmd. Brøndbyernes IF Fodbold A/S.

Michael Christiansen

Næstformand

Ledelseserhverv

CEO Cim Invest ApS og Cim Invest 2 ApS. CFO og partner i PriceShape A/S. Best. fmd. Golf Experten og Price Shape A/S. Næstfmd. Dagrofa ApS. Best. medl.: Unisport og BYGMA Gruppen A/S.

Særlige erfaringer og kompetencer

Lederstillinger i dansk dagligvarehandel og detailhandlen (IDdesign, Fakta og Silvan) og har bl.a. beskæftiget sig indgående med placering, køb, drift og finansiering af detailhandelsbutikker, samt onlinesalg og digitalisering af interne processer.

Bo Rygaard

Bestyrelsesformand

Ledelseserhverv

Adm. direktør Dreyers Fond. Best. fmd.: Netcompany A/S, Opti Group Int., Sovino Brands, KV Fonden og Richters Fond. Næstfmd. Statens Ejendomsselskab A/S. Best. medl.: Fondenes Videnscenter, Real Care fonden, Wexøe A/S samt Knud & Dagny Gad Andresen Fonden.

Særlige erfaringer og kompetencer

Erfaring indenfor dagligvarehandel, ejendomme og fonde: Koncerndirektør i hhv. Nordisk Film, Fazer International, Rockwool International og Duni International samt tidl. fmd. for Parken Sport & Entertainment A/S og Huscompagniet A/S.

“Et resultatet af tre fusionerede fonde, med et fælles mål om at støtte den selvstændige købmand”

Vores historie

KFI Erhvervsdrivende Fond, tidligere Købmændenes Finansieringsinstitut, er 
oprindeligt stiftet i 1955. KFI arbejder for at styrke de selvstændige købmænds position i
 Danmark og stiller lejemål, finansielle ydelser og uddelinger til rådighed for købmændene.

Ambitionen er at foretage de størst mulige og mest effektive uddelinger til
støtte for købmændene med udgangspunkt i fondens økonomiske resultater.
 De seneste 5 år har KFI uddelt 772 mio. kr. til de selvstændige købmænd i Danmark.

Fondens indtægter kommer primært fra en portefølje af erhvervs-og 
beboelsesejendomme. KFI ejer og administrerer 162 ejendomme med ca.
 391.000 m2 udlejningsareal og ca. 1.100 lejemål.

I størstedelen af ejendommene er der mindst et lejemål med en
dagligvareforretning, og KFI er i alt udlejer til ca. 150 dagligvarebutikker, heraf
 godt 100 selvstændige købmænd.

KFI er den største uafhængige udlejer til dansk
 dagligvarehandel.

Mission

KFI’s mission er at stille lokationer og finansielle ydelser til rådighed for den selvstændige købmand samt at uddele midler til denne under hensyntagen til bæredygtige løsninger

Vision

KFI’s vision er at styrke den selvstændige købmands position

Derfor arbejder vi for, at:

  • Spille en aktiv rolle i forhold til de selvstændige købmænd sammen med øvrige aktører
  • Sikre høj gennemsigtighed i muligheder og betingelser for finansiering
  • Opretholde en stærk finansiel kapacitet for at sikre evnen til at tilbyde konkurrencedygtig finansiering på langt sigt
  • Opretholde en balanceret kapitalstruktur for at sikre evnen til at tilbyde konkurrencedygtig finansiering på langt sigt
  • Kunne stille krav om brug af kvalificeret rådgivning i  forbindelse med samarbejde om lokationer og finansielle ydelser
  • Tilbyde konkurrencedygtige lokationer og finansielle ydelser gennem et højt kendskab til den enkelte købmands muligheder
  • Bidrage aktivt til at styrke de selvstændige købmænd og finansiere købmænd, der vurderes at have et langsigtet potentiale
  • Finansiere aktiviteter, hvis effekt er en styrkelse af alle  selvstændige købmænd