KFI Erhvervsdrivende Fond har ansat Marie Scott Poulsen som uddelingschef. Stillingen er nyoprettet og en understregning af, at KFI betragter uddelingerne som et vigtigt indsatsområde. KFI´s uddelingsstrategi er sideordnet med forretningsstrategien og beskriver, hvordan pengene skal bruges til gavn for de frie købmænd.
Siden 2014 har KFI kanaliseret 450 millioner kr. ind i den frie købmandssektor via uddelinger. Pengene er uddelt til de enkelte købmænd til blandt andet ombygning og modernisering af butikker, men også til uddannelse og efteruddannelse af købmænd, samt til projekter, der gavner de frie købmænd bredt: Fx IT og fælles dankort-løsninger, hjertestartere og Riskminder, som er et system til egenkontrol.
KFI´s adm. direktør, Terje List, ser frem til det øgede fokus på struktur og synlighed i KFI´s uddelinger: ”Vi er meget glade for at have fået Marie med på holdet, og jeg er sikker på at hendes kompetencer sætter os i stand til at udleve vores strategi. Hun skal på ledelsens og bestyrelsens mandat og sammen med øvrige stærke kræfter i KFI identificere spændende og relevante projekter, der kan løfte købmændene. Og så skal hun selvfølgelig evaluere og sikre effekten af de projekter, vi sætter i søen”.
Marie Scott Poulsen er født i 1971 og blev cand.mag. fra Københavns Universitet i 1999. Derefter fulgte forskellige kommunikationsjobs. Som 32-årig fik hun i 2003 sin første lederstilling som kommunikationschef hos Håndværksrådet. Den havde hun indtil 2006, hvor hun tiltrådte en tilsvarende stilling hos FDB. Herefter fulgte 10 år med chefstillinger i Københavns Kommune, Sampension og C40 Cities Climate Leadership Group i London.
I 2017 kom Marie Scott Poulsen til Københavns Lufthavne A/S først som senior kommunikationsrådgiver og siden ’Head of Community Communication & Corporate Brand’ med lufthavnens lokale, eksterne relationer, brand og kampagner som ansvarsområde. Her var hun med til at udvikle lufthavnens første program for uddelinger. Marie Scott Poulsen glæder sig til at komme i gang: ”Detailbranchen spiller en fantastisk vigtig rolle i vores samfund; små byer er afhængelige af deres lokale købmand, der skabes masser af arbejdspladser, og så er det en branche i vild udvikling. Den skal vi i endnu højere grad være med til at understøtte med uddelingsprogrammer, der giver mening for købmændene, kunderne og samfundet.”