I 2017 foretog købmandsfonden KFI sin første måling af kendskabet til og tilfredsheden med fondens arbejde blandt de selvstændige købmænd. Resultatet af målingen var ikke prangende. Kendskabet til fonden var begrænset og tilfredsheden med fondens ydelser lav. I 2019 satte KFI sig det mål, at alle selvstændige købmænd skulle kende fonden og dens tilbud om ydelser til købmændene såvel indenfor hjælp til lejemål, modernisering og finansiering som ift. uddelinger til andre formål. Allerede i 2021 var missionen så godt som fuldført: 92% af de frie købmænd sagde, at de kendte KFI ”virkelig godt” eller ”rimeligt godt” og 94% af dem gav udtryk for, at de var meget eller overvejende tilfredse med KFI.
”Det eneste problem ved målingen var, at tallene næsten kun kunne falde. Vi var derfor noget spændte, da vi modtag tallene for 2023. Meget glædeligt viser den seneste måling, at købmændene igen belønner KFI’s indsats og endda med endnu flottere resultater. Kendskabet til KFI er nu på 96% og købmændenes tilfredshed med KFI er steget til 98%, fortæller adm. direktør Terje List.
Det er analysehuset AIM-Create, der har spurgt et repræsentativt udsnit af de selvstændige købmænd om deres kendskab og holdninger til KFI. Analysen gennemføres hvert andet år. Siden 2017 er kendskabet til KFI steget fra 51% til de nuværende 96%. Stigningen er endnu mere markant, når det gælder tilfredsheden med KFI. Her er der sket en stigning fra 33% i 2017 til de nuværende 98%.
”Vi er meget stolte og ydmyge i forhold til resultatet. Kendskab og tilfredshed blandt købmændene er jo afgørende for os som en fond, der netop er sat i verden for at støtte de selvstændige købmænd. Samtidig er det vigtigt for mig at sende en kæmpe tak til medarbejderne i KFI for, at vi nu har indfriet det mål, vi satte os for fire år siden. Nu handler det om fortsat at udvikle støtten til købmændene og fastholde deres påskønnelse, siger Terje List”.