Sund Købmand
Sund Købmand
Sund Købmand
Forløbet består af et indledende sundhedstjek ved en sygeplejerske, der kommer ud i butikken. Besøget følges op af en fysioterapeut, der foretager en ergonomisk individuel vejledning om sunde arbejdsstillinger. Forløbet afsluttes et halvt år efter med et nyt sundhedstjek.
Hvem kan søge?
Alle selvstændige købmænd med en omsætning over 15 mio. kr. excl. moms., som tilmelder sig forløbet med mindst 6 deltagere fra butikken, hvor medarbejderne er fastansatte med minimum 15 ugentlige timer. Du kan evt. slå dig sammen med en nabo butik, således at I tilsammen når op på 6 deltagere. Medarbejdere
Det er muligt at tilmelde medarbejdere med mindre end 15 ugentlige timer. I så fald betaler købmanden selv udgiften ved deltagelsen på 1650 kr.
Uddelingen dækker
Uddelingen dækker et forløb bestående af to sundhedstjek og ergonomisk vejledning for købmanden og medarbejderne om sunde arbejdsstillinger.
Sundhedstjekket giver den enkelte et billede af egen sundhed og anbefalinger til evt. forebyggende tiltag. Resultaterne er personlige og fortrolige. Sundhedstjekket tager 30 minutter og foregår i arbejdstiden i butikken. Undersøgelsen udføres af en sygeplejerske og består bl.a. af måling af blodtryk, puls, fedtprocent og lungefunktion samt blodprøver for test af eventuel diabetes og kolesteroltal.
Formålet med den ergonomiske vejledning er at identificere hvilke arbejdsstillinger og -bevægelser, du kan forbedre for at få et sundere arbejdsliv evt. inkl. udlevering af træningsøvelser. Vejledningen er individuel og tager ca. 20 minutter.
Beløb
KFI dækker minimum 64% af omkostningen ved forløbet. Din egenbetaling er 750 kr. pr. deltager med mindst 15 timer pr. uge og 1.650 kr. pr. deltager under 15 timer pr. uge.
Kriterier
Forud for ansøgningen, er det nødvendigt, at du afklarer, hvor mange af dine medarbejdere, der ønsker at deltage. Det er vigtigt, at du angiver et så præcist antal som muligt, da din uddeling bliver baseret på deltagertallet. Brug vedhæftede ”tilmeldingsformular” som værktøj så du får en klar aftale med dine medarbejdere om hvem der vil deltage.
Det er afgørende for forløbets succes, at du er engageret. Du skal være klar til afsætte tid til, at dine medarbejdere kan deltage, og det kommer til at kræve noget tid af dig at koordinere.
Anmod om udbetaling
Ansøg om uddeling
Har du spørgsmål til uddelingen?
Hvis du har spørgsmål til denne uddeling eller i forbindelse med ansøgning
Kontakt
Anne Lene Hamann
Uddelingschef
Direkte: +45 39 15 48 18
Mobil: + 45 21 71 24 77
Mail: alh@kfi.dk